REGULAMIN
I Postanowienia początkowe
1. Niniejszy regulamin dotyczy zamówień detalicznych realizowanych przez firmę PHU K. Osiński, ul. Przemysłowa 13A 89-400 Sępólno Kraj.
2. Firma PHU K. Osiński jest producentem płyty drewnianej klejonej.
3. Zakład produkcyjny mieści się pod adresem ul. Przemysłowa 13A 89-400 Sępólno Kraj.
4. Sprzedaż detaliczna odbywa się poprzez kanały internetowe: strona www.formiq.pl, portal Allegro (użytkownik: krzysztofosinski), oraz drogą mailową (detal@klejone.pl, detal@drewno-klejone.com.pl, mp@klejone.pl, mp@drewno-klejone.com.pl, kc@klejone.pl)
5. Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania do czasu wprowadzenia kolejnej wersji.
II Jakość płyt
- Standardowo wszystkie płyty wykonujemy w klasie A/B (chyba że w ofercie zaznaczono inaczej), szlifujemy dwustronnie papierem o gramaturze 120. Krawędzie płyt zakończone są na tzw. „ostry kant”, chyba że zamówiono fazowanie krawędzi, lub w ofercie zaznaczono inaczej.
- strona A: dopuszcza się sęki zdrowe, zrośnięte w kolorze drewna, w odmianach „dzikich”, „twardzielowych” i „rustykalnych” dopuszczalne przebarwienia naturalne i sęki niewypadające jasne i ciemne o średnicy do 15mm oraz szpachlowania.
- na stronie B mogą pojawić się wady drewna, sęki o średnicy do 25mm, szczeliny o długości do 50mm. Wszystkie wady są flekowane lub szpachlowane.
- Standard A/C dla płyt litych jest określeniem dla płyt klejonych z 2 warstw:
- strona A- listwy lite w klasie jakości A (patrz wyżej)
- strona C- listwy wielowczep lub lite, dopuszczane przebarwienia, zasinienia, sęki i inne wady nie wpływające na wytrzymałość płyty
- listwa frontowa lita w klasie jakości A
- Zastrzegamy sobie możliwość podniesienia standardu płyt, jeżeli zabraknie towaru lub czas klejenia byłby zbyt długi. Dotyczy to przede wszystkim zmiany z jakości A/C na płyty z lamel litych w całym przekroju (jakość A/B) Poniesienie standardu może zostać wykonane dla części zamówienia, nie zmieni kalkulacji zamówienia. W przypadku gdy z powodu niedostępności lub wad dostępnego materiału czas realizacji znacząco się wydłuży (ponad 14 dni) producent umożliwi całościową lub częściową anulację zamówienia.
- Soje/ lamele układane równolegle do wymiaru „długość”
- Płyty z lamel łącznych na długości są formatowane do wymiaru, chyba że w ofercie zaznaczono inaczej. Płyty z lamel litych są niedocięte na długości (nieformatowane). Wykończenie krawędzi płyty: krawędzie wzdłużne po strugarce lub po pile, poprzeczne po pile (szorstkie).
- Szerokości lameli w zależności od posiadanego materiału:
– dla wszystkich gatunków: 20- 50mm,
Szerokość lameli będzie dobierana w zależności od dostępności materiału. Podczas składania zamówienia można określić przedział szerokości lameli, może to wpłynąć na czas realizacji. - Dostępne grubości od 20mm – 50mm w zależności od gatunku drewna i aktualnych stanów magazynowych.
- Tolerancję wymiarów określa się na
– długości +/- 3mm;
– szerokości +/- 3mm;
– grubości -2mm
– docięcia ręcznego +/- 3mm - Płyty na elementy budowlane wykonujemy w wilgotności 10% +/-2%, na elementy meblowe 8% +/- 2%.
- Płyty produkujemy w stanie surowym – impregnacja we własnym zakresie zgodnie z zaleceniami producenta środka zabezpieczającego. Istnieje możliwość pod-zlecenia lakierowania, do zewnętrznej firmy zgodnie z przedstawioną ofertą. Odpowiedzialność za wykonaną usługę spoczywa na podwykonawcy.
- Krawędzi płyt nie szlifujemy, krawędzie wzdłużne są po rozcięciu piłą lub strugarką, krawędzie poprzeczne zawsze są po rozcięciu piłą. Przed lakierowaniem krawędzie widoczne należy wyszlifować. Cięcie piłą zwłaszcza w poprzek włókien powoduje mikrowyrwania które należy usunąć poprzez szlifowanie, fazowanie krawędzi itp. Na krawędziach w wyniku cięcia piłą może pojawić się ślad po pile, lub mikrouszczerbki o głębokości do ok 1mm, które zostaną usunięte poprzez szlifowanie jedynie dla krawędzi dla których została zamówiona usługa fazowania. Szorstkość krawędzi niewykończonych należy usunąć we własnym zakresie.
- Kanty standardowo zakończone są na tzw. „ostry kant” Kanty widoczne należy zabezpieczyć przed lakierowaniem poprzez szlifowanie, zaokrąglenie frezem lub fazowanie. Krawędzie niezabezpieczone mogą ulec wyłamaniu w skutek użytkowania. Zaokrąglenie lub fazowanie frezem 45 stopni oferujemy jako dodatkową usługę.
- W przypadku zamówienia lakierowania płyt wymagamy zamówienia docięcia płyt i fazowania krawędzi widocznych. Przed lakierowaniem szlifujemy płyty papierem o wyższej gramaturze, szlifujemy krawędzie widoczne (z fazą) i fazowane kanty.
- Płyty klejone z wykorzystaniem kleju dwuskładnikowego D3- nie nadaje się do zastosowań na zewnątrz. Na specjalnie życzenie, przy większych zamówieniach możliwe stosowanie kleju D4 (klej odporny na działanie warunków atmosferycznych). Standard kleju musi zostać potwierdzony w treści zamówienia.
III Standard cięcia maszynowego (CNC)
- Docinamy elementy zgodnie z przesłanym lub zatwierdzonym projektem. Wszelkie ustalenia niezawarte w projekcie nie będą brane pod uwagę podczas cięcia. Za prawidłowość zatwierdzonego/ przesłanego projektu odpowiada klient jako osoba zatwierdzająca.
- Kąty wewnętrzne nie będą wykończone na ostro, ale zawsze będą miały promień r=6mm lub r=10mm nawet jeżeli w projekcie zaznaczono inaczej. Jest to ograniczenie technologiczne i nie podlega reklamacji
- W przypadku zamówienia kompletu schodów samonośnych wykonujemy:
- docięcie stopni i wang do kształtu (kąty wewnetrzne o r=6-10mm)
- nafrezowanie wgłębień na stopnie i podstopnice, na tralki o ile były w projekcie.
Dla kompletu schodów nie wykonujemy: nawiertów pod kołki montażowe/ śruby, nie zacinamy podstopnic pod kątem, nie wybijamy zaokrągleń w kątach wewnętrznych nie robimy próbnego montażu ani spasowania elementów. Wszystkie te czynności należy wykonać przed montażem! Komplet będzie wymagał wykonania nawiertów, skręcenia i dopasowania otworów na stopnice z wpustami (najczęściej przez szlifowanie końcówek stopni).
IV Składanie zamówienia
- Zamówienia można składać drogą mailową (produkcja na wymiar)- w tym również poprzez formularz wyceny na stronie www.formiq.pl/wycena lub poprzez portal Allegro (wymiary typowe dostępne na naszych aukcjach).
- Po otrzymaniu od Klienta specyfikacji płyt (gatunek, długość, szerokość, grubość) przygotujemy wycenę. Wycena wysyłana jest drogą mailową.
- Klient, po weryfikacji poprawności zamówienia (przygotowanej przed zespół Formiq specyfikacji) i akceptacji oferty powinien w mailu zwrotnym potwierdzić chęć złożenia zamówienia. Po tym następuje nadanie numeru zamówieniu. Na życzenie wystawiana jest faktura proforma.
- Aby potwierdzić złożenie zamówienia należy zgodnie z otrzymanymi instrukcjami wpłacić zaliczkę w wysokości ok 30% wartości zamówienia lub całości zamówienia w tytule wpisując numer zamówienia.
- Za moment złożenia zamówienia uważa się wpływ zaliczki na konto firmy PHU Osiński. Brak wpisanego numeru zamówienia może skutkować opóźnieniem realizacji zamówienia.
- W przypadku braku wpływu zaliczki w terminie określonym w ofercie, oferta wygasa. W przypadku chęci późniejszego złożenia zamówienia należy zweryfikować ceny produktów i możliwy termin realizacji. Istnieje możliwość, że towar w terminie późniejszym będzie niedostępny.
- W przypadku rozpoczęcia realizacji zamówienia anulowanie zamówienia jest niemożliwe (od momentu otrzymanie statusu „przekazane do realizacji”). Prosimy o rozważne składane zamówienia, dla produktów wykonywanych na specjalne zamówienie nie obowiązuje możliwość zwrotu na podstawie ustawy o odstąpieniu od umowy zawieranej na odległość, zgodnie z treścią ustawy.
V Termin realizacji
- Termin realizacji przyjmowanych zamówień każdorazowo określony jest w przedstawionej ofercie. Opóźnienie wpłaty zaliczki może skutkować brakiem możliwości produkcyjnych zamówienia, opóźnieniem realizacji lub wzrostem ceny przedstawionej w ofercie.
- Termin realizacji oznaczony jest jako szacowany, co oznacza, że może on różnić się o kilka dni roboczych od rzeczywistej daty produkcji.
VI Wysyłka i transport
- Odbiór osobisty w Sępólnie Kraj. możliwy jest od dnia zrealizowania zamówienia od godziny 13:00. Przed odbiorem należy upewnić się o zrealizowaniu zamówienia.
a) w przypadku konieczności dopłaty odbiór możliwy jest jedynie w godzinach pracy biura tj. pon-pt 7:00- 15:00 z wyjątkiem dni ustawowo wolnych lub dni ogłoszonych przez PHU Osiński jako wolne od pracy.
b) w przypadku przedpłaty całkowitej możliwy jest odbiór w inne dni i godziny jednak jedynie po wcześniejszym umówieniu się na odbiór. Umówienie odbioru możliwe jest jedynie w godzinach pracy biura (jak wyżej). - Odbiór osobisty w Poznaniu możliwy jest po zwiezieniu zamówienia do Poznania. Transport następuje pierwszym kursem samochodu firmowego na trasie Sępólno Kraj.- Poznań, nie później niż do 14 dni po produkcji. W przypadku znaczącego opóźnienia Klient otrzyma możliwość zmiany formy transportu.
Odbiory realizujemy w sklepie z kosmetykami Przybył&Przybył ul. Libelta 1a w Poznaniu. Klient zobowiązany jest do wyniesienia i załadunku zamówienia we własnym zakresie. Odbiory możliwe w godzinach pracy sklepu (pon-pt 10:00-18:00, sob 10:00- 14:00). Możliwość odbioru w sklepie są ograniczone, zamówienia o większych gabarytach nie mają możliwości odbioru w sklepie. - Transport samochodem firmowym realizowany jest po zwiezieniu towarów do Poznania (patrz pkt 2) po wcześniejszym umówieniu dostawy. Dostawę umawia kierowca samochodu. W przypadku konieczności dopłaty u kierowcy proszę przygotować odliczoną kwotę, kierowca nie wozi gotówki do rozliczenia reszty, w przypadku niedokładności kierowca pobierze kwotę wyższą.
- W przypadku wysyłki firmą zewnętrzną (kurier/ wysyłka paletą), odbiór towaru zamawiamy na następny dzień roboczy po realizacji zamówienia. Czas odbioru jak i czas dostawy przesyłki reguluje regulamin przewoźnika. Należy zwrócić uwagę, że czas dla przesyłek niestandardowych (z uwagi na opakowanie, wymiary jak i wagę) są inne niż w przypadku przesyłek standardowych.
- Płyty wysyłane są przez różne firmy kurierskie, każda przesyłka jest ubezpieczona w wysokości równej wartości towaru. Przesyłki opakowane są w narożniki styropianowe, folie bąbelkową/ polietylenową i tekturę falistą, lub są zamocowane na palecie taśmami plastikowymi i owinięte folią.
- W przypadku nieodebrania paczki i konieczności kolejnego podjazdu kuriera zostaną naliczone koszty wg stawek firmy kurierskiej.
- W przypadku nieodebrania paczki i konieczności odesłania przesyłki z powrotem do naszej firmy zostaną naliczone koszty zarówno zwrotu jak i ponownej wysyłki zgodnie z cenami naliczonymi przez firmę przewozową.
- Paczki powyżej 30 kg wymagają pomocy podczas wyładowania paczki.
- Przesyłki paletowe są dostarczane jedynie pod wskazany adres uwzględniając nr budynku. Kurier nie ma obowiązku transportowania/wnoszenia przesyłek paletowych do mieszkań, na wskazane miejsca posesji itp.
- Od momentu zgłoszenia Klientowi gotowości zamówienia do odbioru/ wysyłki płyty należy odebrać lub umożliwić wysyłkę towaru firmą przewozową (akceptując jej koszty i podając kompletne dane do wysyłki) w terminie do 14 dni od momentu zgłoszenia zrealizowania zamówienia. W przypadku nieodebrania zamówienia, za usługę magazynowania zostanie naliczona kwota w wysokości 10% wartości zamówienia za każdy dzień magazynowania 15 dnia od zgłoszenia zrealizowania zamówienia. Kwota ta nie przekroczy 100% wartości wpłaconej zaliczki.
- Na poczet pokrycia długu za magazynowanie, zwrot towaru do firmy i inne koszty dodatkowe które wynikają z błędów Klienta, zostanie zajęte zamówienie, które przejdzie na własność Producenta gdy wartość zobowiązań wobec firmy PHU Osiński przekroczy wartość wpłaconej zaliczki za zamówienie, a wpłacona zaliczka zostanie zaksięgowana na poczet pokrycia ww zobowiązań. O fakcie tym Klient zostanie powiadomiony drogą mailową lub telefoniczną (w formie wiadomości tekstowej) w ciągu 3 dni od ostatecznego przejęcia towaru.
VII Odpowiedzialność producenta
- Firma PHU Osiński zobowiązuje się do wykonania zamówienia zgodnie ze specyfikacją określoną w ofercie, oraz zgodnie z regulaminem zamówień detalicznych.
- W przypadku otrzymania płyty niezgodnej ze specyfikacją/regulaminem zobowiązujemy się do zwrotu źle naliczonych kosztów lub do wymiany wadliwego towaru/dosłania dobrego towaru na swój koszt.
- W przypadku niewykonania usługi dodatkowej zobowiązujemy się do zwrócenia źle naliczonych kosztów lub do wykonania usługi po dostarczeniu przez Klienta elementów drewnianych do Zakładu Produkcyjnego (ul. Przemysłowa 13A Sępólno Kraj.)
- Płyty drewniane standardowo wykonujemy o kształcie prostopadłościennym. Wszelkie docięcia do innego kształtu wymagają dosłania (zgodnie z ustaleniem ze sprzedawcą) rysunku w formacie dwg lub dxf, chyba że wykonanie projektu cięcia zostało zlecone Wykonawcy. W takim przypadku, gdy oferta obejmuje usługę wykonania projektu docięcia należy przesłać odpowiednie rysunki i dostarczyć niezbędne wymiary do wykonania projektu cięcia. Po przygotowaniu projektu zostaną przesłane rysunki docięcia do zaakceptowania przez Klienta. Wykonawca gwarantuje docięcie zgodnie z zaakceptowanym projektem i nie ponosi odpowiedzialności za błędy w zaakceptowanym projekcie lub przesłanym projekcie.
W przypadku braku powyższych (projektu lub akceptacji projektu) usługa dodatkowa nie zostanie zrealizowana, a wysyłka zostanie wstrzymana do czasu uzupełnienia informacji.
W przypadku niejasności w sposobie docięcia odpowiedzialność za błędy ponosi Klient. - Nie odpowiadamy za naturalne zachowania drewna spowodowane jego charakterystyką, w szczególności za:
– wypaczenia i inne odkształcenia powstałe w przypadku nadmiernej wilgotności powietrza, zmian wilgotności otoczenia lub intensywnego nasłonecznienia. Braku usztywnienia płyt, złego zabezpieczenia płyt
– zmiany barwy drewna
– czernienia na łączeniach w przypadku bezpośredniego, przedłużonego kontaktu z wodą
– uszkodzenia mechaniczne. - Ze względów technicznych kolory przedstawione na ekranie komputera/urządzenia mobilnego mogą różnić się od rzeczywistych. Różnica w barwie, słoje i struktura tworzą naturalny i niepowtarzalny charakter żywego surowca, jakim jest drewno i nie mogą stanową podstaw do reklamacji.
- Płyt nie wolno narażać na działanie czynników atmosferycznych. Producent wyklucza odpowiedzialność za płyty klejone klejem klasy D3 w przypadku narażenia płyty na czynniki atmosferyczne w szczególności: intensywną ekspozycję na słońce, narażenie na deszcz, rosę, wysoką wilgotność itp.
- Przed montażem stopni na beton prosimy o przesłanie zdjęcia dokumentującego pomiar wilgotności podłoża w celu rozstrzygnięcia ewentualnej reklamacji. Zdjęcia powinny obejmować każdy stopień i zostać wykonane bez wątpliwości co do miejsca wykonywania zdjęć.
Dla płyt wykonywanych w wymiarach podanych przez Klienta (nie dotyczy płyt standardowych) lub z wykonaniem usług dodatkowych jak np. docięcie do wymiaru, rozcięcie, fazowanie, lakierowanie nie przysługuje prawo zwrotu na podstawie Ustawy o prawach konsumenta, zgodnie z treścią ustawy.
Dla wszystkich innych zamówień na elementy standardowe, znajdujące się w magazynie, bez dodatkowej obróbki przysługuje 14 dniowe prawo zwrotu bez podania przyczyny. W takim celu prosimy o odesłanie towaru na adres zakładu (Sępólno Kraj., ul. Przemysłowa 13A 89-400) z podpisanym odstąpieniem od Umowy. - Wysyłamy towar kompletny, opakowany w folię bąbelkową, profile styropianowe i tekturę falistą (na zewnątrz). Wszystkie przesyłki są ubezpieczone u przewoźnika. Za towar podczas przewozu odpowiada firma kurierska. Drewno jako towar kruchy oznaczamy na potrzeby transportu opisem „ostrożnie szkło”.
- W przypadku dostarczenia do Klienta towaru z uszkodzeniami mechanicznymi występujemy z reklamacją do firmy przewozowej, zgodnie z warunkami i zasadami przyjętymi przez przewoźnika. Każda firma kurierska wymaga spisania protokołu szkody podczas odbioru przesyłki wraz z kurierem. W przypadku późniejszego spisania protokołu zgodnie z prawem polskim należy udowodnić stan w jakim paczka została dostarczona przez kuriera.
- Należy zwrócić szczególną uwagę na stan opakowania przy przyjmowaniu przesyłki jak i na sztywność paczki. Firmy przewozowe nie przyjmują do przewozu przesyłek z ruchomymi elementami. Jeżeli w paczce wyczuwalne są ruchome elementy zalecamy spisanie protokołu podczas odbioru przesyłki, najprawdopodobniej doszło do połamania płyty w transporcie.
W przypadku spisywania protokołu należy zwrócić szczególną uwagę na opis opakowania, nasze produkty pakujemy w folię bąbelkową, profile styropianowe i tekturę falistą (na zewnątrz), ten opis jest niezwykle istotny w postępowaniu reklamacyjnym u firmy przewozowej.
13. Producent odpowiada za wady produktu jedynie do wysokości wartości zamówienia.
VIII Sposób przechowywania i wykorzystywania
- Należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiednie zabezpieczenie płyt oraz na warunki, w których płyty będą się znajdywać. Drewno w zależności od gatunku ma różną podatność na wypaczenia, skurcz wzdłuż/w poprzek włókien itp. Zachowania takie występują głównie wskutek nadmiernego działania wilgoci lub/ i promieni słonecznych.
- Płyt nie wolno przechowywać z narażeniem na działanie warunków atmosferycznyh (na zewnątrz) w szczególności z narażeniem na deszcz, wilgoć (również rosę) oraz bezpośrednie działanie promieni słonecznych. Może to doprowadzić do czernienia na łączynach, wypaczeń a w szczególnych przypadkach do rozklejania płyty.
- Drewno należy montować do elementów suchych (wilgotność należy sprawdzić na odpowiedniej głębokości, pomiar powierzchniowy jest niemiarodajny).
- Drewno musi zostać odpowiednio zabezpieczone przed działaniem wilgoci (olejowanie/ woskowanie/ lakierowanie itp.), impregnacja powinna być powtarzana regularnie w zależności od zaleceń producenta środka. Przetrzymywanie niezabezpieczonego przed działaniem wilgoci elementu drewnianego grozi jego wypaczeniem.
- Ostre kanty powinny zostać odpowiednio zabezpieczone (fazowanie/ szlifowanie/ zabezpieczenie innym elementem) inaczej może dojść do wyłamań na krawędziach.
- Gatunek drewna należy dobrać odpowiednio do przeznaczenia.
- Produkowana płyta jest półproduktem wykorzystywanym w stolarstwie. Produkt należy wykończyć i stosować zgodnie z dobrymi praktykami stolarskimi.
IX Sposoby reklamacji i możliwe rozwiązania
- Reklamacje należy składać drogą mailową na adres reklamacje@klejone.pl.
- W reklamacji należy zwięźle opisać przyczynę reklamacji i satysfakcjonujące Klienta rozwiązanie, a także dołączyć zdjęcie/ zdjęcia wady i całego produktu (w przypadku reklamacji jakościowej zdjęcia powinny obejmować stronę A jak i B płyty).
- Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi do 14 dni od momentu otrzymania pisma reklamacyjnego.
- Producent odpowiada za wady produktu jedynie do wysokości wartości zamówienia.
- Producent płyt klejonych, PHU Osiński nie odpowiada za uszkodzenia mechaniczne powstałe po opuszczeniu Zakładu Produkcyjnego (wyjątek stanowi transport realizowany przez firmę PHU Osiński).
- W przypadku przesyłki kurierskiej (paczka lub paleta) za bezpieczeństwo przesyłki w transporcie odpowiada firma przewozowa. Wszystkie wysyłane paczki są ubezpieczone do wartości towaru. Firma PHU Osiński jako zleceniodawca może pośredniczyć w procesie reklamacyjnym z firmą przewozową. Klient może również jako odbiorca paczki wystąpić do firmy przewozowej z reklamacją przesyłki.
- W przypadku uszkodzenia w transporcie należy dołączyć protokół szkody spisany wraz z kurierem, zdjęcia otrzymanej paczki przed rozpakowaniem będą niezwykle pomocne.
- Czas rozpatrzenia reklamacji przez przewoźnika zależy od regulaminu firmy kurierskiej. Firma PHU Osiński zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Klienta o rozpatrzeniu reklamacji przez firmę przewozową i przekazania jej treści.
Poznań, 24.01.2020r. /aktualizacja z dn. 05.08./